onsdag 6 juli 2016

Ännu en chock

Den 17/6 började vi som sagt vårat senaste försök, genom att jag började äta Provera i 10 dagar. Men efter den tionde och sista tabletten den 26/6 kom aldrig mensen. Mensen som brukar dyka upp samma dag eller max två dagar efter jag avslutat en Proverakur. Så efter att ha väntat över en vecka på att den skulle komma, kändes det lönlöst att vänta längre.

För att inte hamna i en situation där jag inte kan svara på frågan om jag tagit ett graviditetstest för att utesluta om jag är gravid eller inte, tog jag återigen ett graviditetstest. 


Och det visade positivt, direkt dessutom. Eftersom jag hade ett digitaltest kvar sen förra omgången, sparade jag urinen och sprang snabbt ut och hämtade det. Även det var positivt och meddelade att jag var i vecka 4-5. 



Glädje, chock och ångest, sammanfattar hur våra senaste dagar sett ut. 


Hann aldrig ringa Lund i måndags, och igår hade jag fullt upp innan de stängde sin telefon. Så efter att ha fått tag på sekreteraren i Lund idag under förmiddagen, ringde sjuksköterskan upp mig en liten stund senare och så fick jag en akuttid i eftermiddags hos läkaren. 


Lämnade läkaren för några timmar sedan nu, efter att ha lämnat urinprov, gått igenom de senast tre månaderna (cyklar, missfall, tabletter, blödningar osv), gjort undersökning och så tillsist ett VUL. Och vi fick bekräftat att där finns en pyttesak, en svart "bubbla" på ca 4-5 mm fint inbäddad i min livmoder. 


Allt ser bra ut, och läkaren har lugnat oss båda med att det inte är någon ökad risk för missfall pga av Proveran. 


Fortfarande väldigt svårt att ta in att jag är gravid igen, direkt efter missfallet och innan jag började med Pergotime igen. Borde kanske spela på lotto/hästar/triss eller något!? För sånt här händer ju aldrig oss, inte vad jag trodde av våra erfarenheter. 

7 kommentarer:

  1. Oj!!! Wow alltså!! Stort grattis!! Så himla spännande o roligt! Stort lycka till och som sagt en massa grattis. Kram cicci

    SvaraRadera
  2. Men så underbart att höra! Funderat på att äta Albyl som är blodförtunnande? Önskar dig all lycka till med graviditeten. Jag håller tummarna nu!!!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! Lyfte det med läkaren, men han tyckte absolut inte att jag skulle gör det än. Så vi får hoppas att det är rätt beslut.
      Kram

      Radera
  3. Wow!! Håller tummarna!!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jättelänge sedan jag läste din blogg men vilka roliga nyheter. Stort Grattis! <3

    SvaraRadera