fredag 14 juni 2013

Provsvar

Började dagen med att ringa till RMC för att få reda på resultaten från blodproverna jag och mannen lämnade den 3/6, då vi bestämde det med SSK när vi var där. Var lite stressigt att börja dagen med telefonkö, när man samtidigt måste göra sig klar och sticka till jobbet. 

Var dock så pass smart att jag valde att ringa från mobilen, så först körde jag på högtalare och sen när hundarna skulle ut på morgonrunda innan jag skulle sticka så fick det bli headsetet. 

Fick veta att alla proverna såg riktigt bra ut, både för mig och mannen. Alla infektionstesterna (hepatit, syfilis, hiv mm) var negativa - vilket vi redan visste, men ändå! Och mitt blodprov gällande rubella (röda hund) var positivt, jag har med andra ord antikroppar och behöver inte ta någon ny vaccination inför försöket. 

Så nu är det bara att vänta. Har börjat med behepan och folsyra redan nu, behövde inte börja förrän den 1/7  men jag tycker det är ganska skönt att börja med dem redan nu. För att komma in det och inte glömma bort att ta dem. Allt för att vara färdig att börja första inseminationsförsöket i slutet av juli.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. JA, nu är det bara att hoppas på att det är gången vi ska lyckas.
      Kram

      Radera