fredag 7 juni 2013

Fredag

Då var det fredag och vardag för mannen som snällt fick stiga upp vid 06 och åka till jobbet medan jag stannade kvar i sängen. För att ha semester tycker jag att jag kom upp ganska tidigt ändå, steg nämligen upp vid 08.30. 

Efter att kört igång en maskin tvätt och ätit frukost drog jag på mig träningskläder och skor och kopplade hundarna för att ta en långgrunda i det finna vädret. Kom inte så långt då vi gick förbi min mamma, men jag lämnade mina hundar där så att de fick leka och busa med hennes hund - och jag tog istället en 45 minuters power walk ensam.

Kändes skönt att komma igång och vara ute och röra på sig, kan erkänna att det inte blivit så mycket av den saken de senaste två veckorna. Har helt enkelt inte haft tid.

På eftermiddagen tog jag bussen in till mannen för att överraska honom, då jag inte hade något bättre för mig. Tyckte han kunde få sällskap hem även idag. Det blev en sväng på stan och några inköp innan vi åkte hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar