söndag 15 september 2013

Helgen

Helgen har främst gått åt till att fira min pappa, han fyller nämligen 60 år idag. Och det känns i min kropp, för det har varit mycket stå, gå, sitta - samtidigt som jag sovit dåligt, inte kunnat vila och inte heller kunnat lägga mig ner och sträcka ut kroppen. 

Har även hunnit med lite annat, i fredags var det en liten shopping runda med mannen på kvällen. Igår blev det inte gjort mycket, försökte ta det lugnt innan vi skulle iväg och överraska pappa.

Eftersom min farfar var med på överraskningen igår, fick han veta att han kommer få ännu ett barnbarns barn nästa år. Han blev riktigt rörd, något som är väldigt sällsynt. Även min ena faster var där, så hon fick också veta det. Måste säga att det är med väldigt blandade känslor jag nu berättar det för vänner och bekanta. 

Idag var vi hemma hos pappa och firade honom igen. Men idag var det han som bjöd. Kvällen har jag främst spenderat i soffan, sängen och även lite framför datorn. Har äntligen hunnit gå igenom bilderna från semestern och fixa med det. 

Imorgon börjar en ny vecka, och jag börjar så smått fasa inför den. För det är en fullspäckad vecka, och jag vet inte hur jag ska orkar/hinna med allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar