onsdag 18 september 2013

Redan onsdag

Då var det redan sen onsdagskväll, och jag är äntligen hemma efter en väldigt lång dag. Denna vecka har varit allt annat än lugn, och det känns i kroppen. Det blir inte det minsta bättre av att jag vaknade förkyld i morse. Tack och lov så är jag näst intill helt ledig imorgon. Så morgondagen kommer nog spenderas till större delen i sängen tillsammans med hundarna.

Efter jobbet var jag hos doktorn för att göra ett EKG. Finns inget som tyder på att det är något farligt, utan det handlar med största sannolikhet om att klaffarna är minimalt i otakt. Doktorn skickade även iväg en remis för ett ultraljud av hjärtat, med kommentaren: eftersom vi nu påbörjat en "utredning" så ska den göras korrekt, vilket innebär att man även tittar på hjärtat med ultraljud.

Så nu är det bara för mig att vänta på att en tid ska komma hem till mig. Vilket jag gillar till viss del, för då har jag något annat att vänta på. Räknar ner dagarna till vi ska på RUL, 12 dagar kvar. Sen ska vi få se vårt älskade lilla hallon igen.

Måste erkänna att jag blir mer och mer nervös inför RUL för varje dag som går, hade helst velat att det skulle vara imorgon. Vill bara få det "överstökat". Jag vill få se hallonet och jag vill veta om allt ser bra ut.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att det inte är någon fara med hjärtat, men ändå bra att de vill kolla upp allt.
    Förstår din nervositet/längtan till RUL. Vi ska på tillväxtul den 26e,jag är också ganska nervös inför det faktiskt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lika bra att få det utrett ordentligt och sedan inskrivet i min journal. För då är det bara att hänvisa till den om/när frågan kommer igen.

      Dagarna kommer antagligen gå fort, och snart så är det dagen med stort D, men det känns som en evighet samtidigt. Kan tänka mig att det är lite nervöst för er med, och håller tummarna för att allt ser bra ut på tillväxtUL.

      Kram

      Radera