torsdag 19 september 2013

Sova, sova, sova och en promenad

Idag har jag som sagt äntligen varit ledig, och så skönt det har varit. Började förvisso dagen tidigt ändå, vaknade när mannen skulle upp. Passade på att gå på toa då, sen kröp jag ner i sängen igen tillsammans med hundarna. Somnade om, och vaknade tre timmar senare. 

Efter rastning av hundar och frukost, kröp jag upp i soffan och myste lite till med hundarna - vilket resulterade i att jag somnade igen. När jag vaknade efter den tuppluren, bestämde jag mig för att testa att ta en långrunda med hundarna. 

Och det gick bra, det märks att värmen börjat avta - för nu vill även vår äldre hund följa med på långrunda (hon har nästintill totalvägrat att vara ute och gå hela sommaren). Kändes skönt att komma ut och gå, för det är något som jag inte gjort mycket av de senaste månaderna. 

Men som sagt idag funkade det bra, ingen blåsa som var på gränsen till att explodera och kroppen var tillräckligt pigg för att orka gå i 1,5 timme. Var även skönt att få rensa skallen lite, vilket jag gör bäst när jag är ute och går eller springer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar