onsdag 19 februari 2014

Äkta kärlek

Hade önskat att jag kunde skriva att dagen varit underbar och helt fantastisk. Men det är nog (nästan) så långt ifrån verkligheten man kan komma. När jag vaknade i morse satt mycket av gårdagen kvar i mig och eftersom jag inte hade någon tid att passa, inga hundar som var intresserade av att stiga upp och några tårar som tyckte att de skulle tränga sig fram och falla längst mina kinder - valde jag att dra täcket över huvudet och somna om en stund.

När jag vaknade igen ungefär 1-2 timmar senare mötes jag av den mest äkta kärlek och omtanke man kan få från båda mina hundar (båda två låg kloss intill mig) och bara några minuter senare plingade det till i mobilen, ett litet kärleks sms från mannen. Det gjorde att det enda kändes värt att stiga upp och ta tag i dagen. 


Detta är våra älskade tjejer som vet exakt när jag (vi) behöver 
extra mycket tröst och närhet.
Och så här låg dem mot min bröstkorg när jag vaknade.
Dagen har sedan rulla på, fått städat lite, myst ännu mer med hundarna, varit och vägt mig (nytt minus, undrar hur mycket jag egentligen måste äta för att inte få ett minus numera) och så har jag ätit en god middag tillsammans med mannen. Kvällen avslutar vi soffan framför tv:n med lite choklad. 

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Djuren känner av så väl när man inte mår bra. Vad skulle man gjort utan dem?
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Och jag vet faktiskt inte hur jag skulle tagit mig igenom hösten utan dem.
      Kram

      Radera