lördag 22 februari 2014

Blod

Första toabesöket igårkväll efter det att vi kommit hem från kyrkogården innebar att vi mer eller mindre kunde räkna ut att detta försöket också hade misslyckats. Spottings på pappret. Så när jag gjorde mig i ordning för sängen, blev det nattbinda på för att vara på säkra sidan.

Morgonens första toabesök innebar blod, och vi kan bara lägga ännu ett försök bakom oss. 

Det vi måste göra nu är att bestämma oss hur vi ska gå vidare, vi har tills på måndag på oss. För då ska jag ringa RMC - igen. Mannen tycker att vi ska ta chansen och göra ett eller två inseminationsförsök till, jag känner mig väldigt tveksam. Lutar åt att ge insemination en chans till. För jag kan inte se att det skulle finnas någon anledning till att läkarna skulle ge oss den möjligheten om de inte tror  att det skulle fungera på oss. 

Att inte behöva röra våra poäng känns skönt, och vi slipper att vänta. Kör vi Ivf, kommer poängen börja dras och vi måste vänta - (minst) 1 till 2 månader innan vi får sätta igång. Ett beslut måste vi fatta, men det är lättare sagt än gjort. Blir inte lättare när jag jobbar hela helgen.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad tråkigt!
    Är det idag beslutet ska var taget? Hoppas att, vad ni än bestämt, känner er nöjda med valet. Håller med om din kommentar med läkarna. Massor av styrka och energi till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är idag beslutet skulle varit fattat till - och det var det med. Känner mig helt ok med beslutet, om jag (vi) fattat rätt beslut vet jag inte. Men för stunden och i detta nu, känns det ändå rätt.

      Förresten, visst är du också en VV? Vill ju inte avslöja för mycket i någon av våra bloggar, men jag vill ändå att du ska veta att jag läser dem båda (om du är den jag tror du är).
      Kram

      Radera