onsdag 12 februari 2014

Mitt i veckan dejt

Idag har jag och mannen kört på en "mitt i veckan dejt", vi försöker ta oss tid till att göra det en dag varje vecka - men det har varit stört omöjligt att hitta en passande dag de senaste veckorna. Men så idag var vi båda lediga efter 18.30. Extra passande att ta den idag om man nu ska fokusera på kommande "högtid" alla hjärtans dag - för då jobbar jag hela dagen, och kommer således spendera dagen/kvällen med min brukare istället för med mannen. 

Var för övrigt och vägde mig idag, vågen fortsätter neråt - sakta men säkert. Lite snabbare än förväntat kanske, kör mer på att vågen ska säga +-0 under försöken. Ligger nu på "bara" +2,3 kg från lägsta vikten förra året (i samma veva som jag blev gravid). Jag vet att det är bra för mig och våra chanser ökar, och jag gör precis på det sättet som läkarna på RMC sagt till mig. 

För tro mig, jag bantar inte - varken under pågående försök eller annars. Däremot är jag noga med att hålla koll på vad jag äter och hur mycket jag rör mig. Jag använder mig förvisso av ViktVäktarna, men deras koncept är inte att banta. Så visst, det blir ett litet energiunderskott - men det har jag fått klara besked på att jag ska fortsätta med tills jag är normalviktig eller gravid.

Nu ska jag dock fortsätta mysa lite med mannen i soffan - med chokladpraliner - innan vi ska lägga oss, är ju en dag imorgon med. När vi kom hem från dejten stod det nämligen ett fång rosor, några fin fina lyxchokladpraliner och ett söt kort till mig på byrån i hallen.

Det är sådana här dagar som gör det lite lättare att leva och tänka på annat. Dagar när man får känna sig älskad, bortskämd, behövd, kär och en gnista av hopp inför framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar