lördag 6 december 2014

En dröm?

Tänk att idag är vår lilla tjej en hel vecka, och fortfarande har jag svårt för att verkligen våga tro att det är sant och inte bara en helt underbar och fantastisk dröm. Titt som tätt kommer glädjetårarna farande och jag bara älskar att få höra hennes andetag, titta in i hennes ögon, pussa hennes panna och få snusa på hennes hår (vår tjej har för övrigt en riktigt rejäl kalufs).

Även mannen har svårt för att ta in att hon verkligen är vår. Så att se hans ögon tåras upp på samma sätt som mina när han tittar på sin lilla dotter, värmer i hjärtat. Och något han börjat göra väldigt ofta är att pussa på mig, sedan sin dotter och därefter tacka mig för vår underbara dotter, vilket är den absolut bästa bekräftelsen jag fått. 

Sen vi kom hem har busfröet hunnit med att träffa både mannens mormor och morfar (igår) och min mormor idag. Vi hämtade även hem hundarna igår eftermiddag, och det har gått över förväntan än så länge. Den äldre bryr sig inte så mycket, lite nyfiken och kollar till busfröet då och då. Men den yngre är väldigt nyfiken, och minsta lilla som händer eller om busfröet börjar låta är hon där direkt för att kolla vad som händer. 

Idag har vi tagit var första promenad med vagnen, hade tänkt att göra det igår - men då regnade det, så vi valde att avvaktade med det. Första promenaden var till kyrkogården, så att vi kunde hälsa på Bella som nu är storasyster och "visa upp" hennes lillasyster - som för övrigt låg och sov så gott i vagnen när vi kom dit - och tända ett ljus. Det blev ett väldigt känslofyllt besök, med massor av tårar. 

Imorgon blir lite annorlunda, för imorgon har vi vår första tid att passa. Men en bra uppvärmning inför nästa veckas alla tider som ska passas (återbesök, kurator besök, möte mm). Vi ska nämligen på middag hos mannens moster, som fyller år nästa vecka. 

Kan säga att jag varit väldigt glad över att vi inte haft tider att passa sen vi kom hem annars, för vår lilla tjej tycker inte om att sova på nätterna - utan hon ska äta, mysa och bäras runt för att vara nöjd. Vilket gör att förmiddagarna (mellan 9 och 12) är den stunden jag har störst chans för att få sova just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar