söndag 21 december 2014

Fjärde advent

Idag är det tydligen fjärde advent, och det är bara tre dagar till julafton. Inget som jag har hängt med på alls känns det som. Men trots att jag inte alls känner att julafton är runt hörnet, så har jag fixat mer eller mindre allting som ska fixas från min sida innan julafton. Det är väl egentligen bara julklapp till mannen som jag inte köpt. 

Något som jag däremot har full koll på är dagens datum, inte en chans att jag skulle glömma eller missa det. Den är den 21:e idag, vilket innebär att vår lilla ängel Bella idag blev 15 månader. Att få snusa och pussa på lillasyster har gjort dagen lite lättare, samtidigt som det dåliga vädret ute har dragit ner på humöret en hel del.

Vi skulle egentligen ta en sväng förbi kyrkogården idag, men vädret har inte tillåtit det. Så vi har tänt ljus till minne här hemma för vår lilla tjej idag istället. Och så har jag sjungit (så gott det går med tårarna rinnandes) Bellas vaggvisa för lillasyster med några gånger. 

Kom på att jag glömde nämna den fina överraskningen mannen fixa till mig igår samtidigt som han var och handlade. Han köpte med sig hem tio rosor till mig (5 vita och 5 röda), för att han tyckte att det var det minsta han kunde göra efter att han sovit större delen av natten medan jag var vaken och försökte trösta en otröstlig dotter. 

Blommorna från mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar