fredag 21 december 2012

Det värsta med julen...

... är inte stressen, alla julklappar som ska köpas in eller alla pengar som går åt. Det värsta med julen - enligt mig är att; Ju närmare julafton man kommer, ju fler föräldrar med små, små bebisar är ute och handlar. Alla dessa vagnar vart man än tittar och går. Det går inte att undvika dem, även om jag gör allt för att försöka. 

En annan sak som jag hatar, och ännu mer i år är frågan om vad jag önskar mig i julklapp. Det finns BARA EN sak jag verkligen önskar mig. Och det är få bli mamma och bilda familj på riktigt med min älskade man. Dock inget som jag går runt och säger till alla som frågar vad jag önskar mig i julklapp. Den enda som jag verkligen har sagt det till är till min man. Men som min man så fint svarade mig: 
"Hade jag kunnat så hade du fått en bebis under granen på julafton, men det går inte".

Så nu är allt jag önskar mig av älsklingen att detta är den sista julen vi är utan barn. Jag kan gå med på att jag inte är mamma nästa jul, OM det skulle vara så att det ligger ett litet önskebarn i min mage som växer sig starkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar