torsdag 27 december 2012

sova, sova, sova

Idag har jag inte fått gjort så mycket som jag önskar och borde. Men jag har helt enkelt ingen kraft kvar i kroppen. Var ordentlig och ställde väckarklockan innan jag gick och la mig igår, så att jag skulle komma upp i morse. Men efter en natt av sjuka drömmar, mardrömmar och dålig sömn. Så valde jag helt enkelt att stänga av larmet när det börja tjuta, och dra täcket över huvudet och somna om. Tur att jag inte skulle jobba idag.

Tillslut kom jag dock upp. Efter att ha ätit frukost vid 12.30 så fick det bli en lång promenad med man och hundar, i hopp om att de skulle ge mig en extra energikick. Men icke. En stund efter det att vi kom in gick jag och la mig på sängen för att mysa lite med hundarna, vilket så klart resulterade i att jag somnade igen. Sov ca 2 timmar.

Det är andra perioden på kort tid då jag är konstant trött, kan sova hur mycket som helst. I en kombination med dålig sömn på nätterna. 

Snart är det tid för mig att krypa ner i sängen igen, ska upp imorgon och jobba. Första passet på 2 veckor. Ska bli skönt att jobba, samtidigt som jag inte känner att jag har någon ork kvar i kroppen. Problemet är att jag inte är trött nu, har ingen ork - men jag är inte heller trött. En jävla kombination. 

Hoppas att jag kommer ut ur denna trötthets- och orkeslöshetsperioden snarast, har hur mycket som helst att hinna med och få gjort. 

2 kommentarer:

  1. ibland behöver man bara sova, energin kommer att komma igen med tiden. Skönt att vara tillbaka på jobbet och ha något som skingrar tankarna.
    Ta hand om er.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, problemet är bara att det är när jag har som mest att göra som jag också sover som bäst. Att vara tillbaka på jobbet är trevligt, och snart är jag även tillbaka i skolan.
      Kram

      Radera