fredag 28 december 2012

Snart nyårsafton.

Stressar just nu för att hinna med allt jag ska inför nyårsafton. Var "dum" nog och bestämde att vi skulle har gäster hemma hos oss i år. Ser verkligen fram emot det, men (finns alltid ett MEN) hade jag tänkt efter så hade jag nog valt bort det.

För visst, jag är ledig nyårsafton och jag ska inte börja jobba förrän klockan 21.00 den 1:e januari, dock har jag jobbat idag, och jag ska jobba hela dagen imorgon och på söndag (10.00-22.30). Dessutom har jag fortfarande hur mycket som helst kvar att göra med skolarbeten som ska in snart.

Har fixat det mesta inför nyår idag. Dock kvarstår det en hel del saker att fixa med här hemma och all mat ska lagas. Hoppas verkligen att min man ser till att göra det mesta här hemma medan jag är på jobbet denna helgen - han kan nämligen vara lite hopplös när det gäller att fixa till saker om han inte får en lista som allt är uppradat på.

Trots allt som ska göras och kostnaderna som uppkommer vid fest, ska det faktiskt bli riktigt trevligt att träffa alla dessa underbara vännerna. Och jag HOPPAS att detta är sista nyåret utan bebis i min famn eller i min mage.

2 kommentarer: