tisdag 12 februari 2013

Irriterad


Eftersom jag inte kunde slappna av och var riktigt irriterad inatt, efter att jag fått reklam från en barnmorskegrupp som tyckte att det var passande att skicka ut personlig reklam som riktade sig till gravida, till mig igår (måndag). 

Så satte jag mig vid datorn och skrev en insändare till tidningen. Kände helt enkelt att jag var tvungen att stå upp för mig själv och alla andra i samma situation som mig. Så nu får jag vänta och se om tidningen väljer att publicera insändaren eller inte. Oavsett så kände jag mig lugnare efteråt och nöjd med min insats, och kunde dessutom sova riktigt gott.

Så här blev min insändare tillslut:

Som ofrivilligt barnlös har man både bra och dåliga dagar, för mig personligen är det fler av de dåliga. Idag hade jag äntligen en bra dag. Tills det att posten kom, för med posten kom även en personligt adresserad reklam från Barnmorskegruppen Öresund. Reklamen handlade om TEMAkväll, med inskrivning och så klart allt som har med graviditet att göra. Direkt blev jag påmind om vår kamp och process för att få möjligheten till att bli föräldrar, en karusell som pågått i nio år nu.

Vid varje försök vi gör så kommer funderingarna på vilken mottagning vi ska välja och skriva in oss hos om försöket lyckas. Vi har även övervägt Barnmorskegruppen Öresund, men kan säga att ni nu är helt strukna från vår lista. Att med era kunskaper och erfarenheter, inte tänka ett steg längre än näsan räcker är tydliga bevis för mig att ni inte har den kunskap som jag är ute efter den dagen vi lyckas. För om vi lyckas behöver jag en mottagning som har kunskap och erfarenhet gällande ofrivillig barnlöshet och som kan sätta sig in i hur hela processen påverkat oss.

Jag förstår att ni bara är ute efter fler gravida, eftersom det tjänar ni pengar på. Men ni borde också vara medvetna om och ha kunskap om ofrivillig barnlöshet. Därför får jag inte ihop hur ni tänkte när ni beslutar att skicka ut personlig reklam till en viss grupp, för jag gissar på att ni valt: kvinnor som är i en viss åldersgrupp och bor i kommunerna där ni är aktiva.

För genom att ni skickar adresserad reklam så kan jag inte skydda mig från att få den. Hade ni bara gjort ett vanligt utskick till alla hushåll då hade jag inte klagat, för den hade jag kunnat undvika genom en liten skylt på dörren som tackar nej till reklam.

Votivi filii.

Fick bita mig i tungan några gånger, för annars hade det nog följt med både den ena och den andra svordomen med. Jag är så arg på dem för att de förstörde min dag, en dag som hade känts så lugn och skön. En dag som skulle väga upp de dåliga jag haft en längre tid nu.  

Även idag känner jag av lite av den irritation från gårdagen. Tänk att reklam kan få en att bli så arg och dra ner allt positivt till att bli negativt. 

4 kommentarer:

  1. Fy, så trist men bra att du skrev av dig!
    Vi fick ett personligt utskick från vår kyrka, grattis till att ni varit gifta i ett år bla... Nu anordnar vi en myskväll så att ni och alla andra nygifta kan komma och äta en middag i lugn och ro, få njuta av varandra och komma ifrån barnen. Grr, önskar jag vågat göra som du och skriva till dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så skönt att faktiskt skriva ner det, och på så sätt också visa på hur hårt det kan ta när de inte kan tänka längre än näsan räcker.

      Radera
  2. Jag tycker att du ska skicka din insändare direkt till den där Barnmorskegruppen! Det kna kanske göra att de tänker sig för och inte gör riktade utskick igen. Det är inte säkert tidningen tar in din insändare.....om de hittar den här sidan så är den redan publicerad. Om det är så är det ännu viktigare att du skickar den till avsändaren för den riktade reklamen! Jag blir så jävla förbannad! Tusen kramar! B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag låter tidningen få sin chans först, om de inte publicerat den som insändare inom en vecka så kommer jag skicka den direkt till BMgruppen.
      Kram

      Radera