lördag 16 februari 2013

Ledig

Igår tog all min energi slut när jag satt på bussen hem från skolan, och så klart kom även alla tankar som gör mig ledsen samtidigt. När jag kom hem igår blev det därför inget inlägg, för jag somnade på soffan en stund efter vi ätit kvällsmat. 

Vaknade på soffan idag, kände mig lite slagen men samtidigt väl utvilad. Tack och lov så är jag ledig denna helgen, eller ledig är jag väl egentligen inte då jag måste läsa klart min ena bok innan skolan på måndag. Men jag ska inte jobba och då anser jag att jag är ledig.

För att muntra upp mig själv i det dåliga och tråkiga vädret körde jag och mannen iväg till blomsteraffären med hundarna. Så nu har vi lite nya blommor och lite annat smått. Hundarna uppförde sig exemplariskt i kundvagnen, även när där var olika störningsmoment runt om dem. Blev lite extra stolt över dem när jag hörde två kvinnor prata om mina hundar och hur fint och lugnt de satt i vagnen. 

Imorgon är det dop, men vi har meddelat att vi inte kan. Orkar helt enkelt inte, sen är jag inte så intresserad av att gå då jag och mamman till barnet inte pratar med varandra heller. Har vi inte gjort på lite mer än ett år. Dock är present fixad, och det enda som är kvar att göra är att skriva kortet och lämna vidare present och kort till min mamma så att hon kan ta med sig det imorgon. 

Nu är det bara två dagar kvar tills jag ska börja med medicinerna, och jag längtar! Även om jag vet att jag kommer må skit. 

2 kommentarer: