lördag 9 februari 2013

Natt på jobb

Första av två nätter på jobbet avklarad och är nu på jobbet igen för att jobba min andra natt. Håller tummarna på att även denna natten flyter på bra och blir relativt lugn. 

I vanliga fall så brukar jag tycka det är ganska tråkigt att jobba helg, vilket jag dessutom gör varannan vecka. Men denna helgen uppskattar jag att jag jobbar helg, för att man ska jobba är verkligen den absolut bästa ursäkten för att tacka nej till kalas inbjudningar. Är jag ledig så måste jag komma på någon annan ursäkt om jag inte vill/kan/orkar gå. 

Dessutom så går dagarna lite fortare när de spenderas på arbetet, vilket innebär att dagarna flyter på lite snabbare. Snart är det två veckor sedan jag blev opererad (på tisdag). Det innebär att jag då kan räkna mig som läkt och verkligen kan återgå till verkligheten, och sen är det bara en vecka tills jag ska börja medicinera.

Nu ska jag dock återgå till arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar