tisdag 12 mars 2013

Besök på RMC

Idag har jag inte fått mycket gjort, i alla fall inte innan jag (och min man) var på RMC för att se om gångens Pergotime behandling hade fungerat. Vår tid var klockan 14.00, så det känns lite surt att inte ha fått gjort något när jag dessutom vaknade vid 7-tiden.

VUL visade på att en äggblåsa hade växt till sig även denna gången, men den var inte lika stor som förra gången. Äggblåsan mätte "bara" 14,7 mm, så den är inte helt färdigväxt än. Så nu måste jag vänta med att ta min Ovitrelle tills på fredag. 

Måste erkänna att jag kände mig lite besviken och nedstämd när vi lämnade RMC och gick till apoteket för att köpa sprutan. Anledningen är så klart att blåsan inte hade mognat färdigt. Det hade den gjort förra gången. Samtidigt så kände jag mig ändå lugn, för allt annat såg bra ut och doktorn sa att tills på fredag kommer den ha blivit tillräckligt stor. Och då ska sprutan tas.  

Nu ligger en omgång Ovitrelle i kylen och väntar på att det ska bli fredag. Och mannen tycker som alltid, att det är trevligt och lite komiskt när läkarna säger till oss att vårt sexliv måste intensifieras. Denna gången från och med fredagskvällen fram till början av nästa vecka. Ärligt talat kan jag också tycka det är lite komiskt med den ordinationen, för inte en enda gång har de frågat om hur vårt sexliv ser ut idag.  

Efter besöket på RMC och Apoteket så tog vi en sväng i Malmö innan vi körde hem. Hade det inte varit för att jag skulle iväg till ViktVäktarna så hade vi stannat längre. Hem om och byta kläder och mysa lite med hundarna, sen bar det av till ViktVäktarna. 

Riktigt nöjd med dagens invägning! -1,2 kg, vilket innebär att jag nu gått ner hela 42 kg!!! Sen första besöket på RMC den 4/10 2012 har jag nu gått ner 10,1 kg. Och de kilona är jag extra stolt över. För det innebär att trots alla läkemedel som jag stoppat i mig har jag ändå lyckats kontrollera mitt sug och inte fått i mig förmycket av något. Mitt BMI är nu nere på 25,7. 

...25,7... Det känns helt sjukt att ens skriva det, jag menar: Jag är nu "bara" 0,7 från att ha ett normalt BMI! Något jag aldrig någonsin vågat drömma om, men nu är jag snart där och det känns helt underbart. 

6 kommentarer:

  1. Grymt jobbat med viktnedgången!
    Hur lyckas du? Några bra tips?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! För min del så har det handlat om att jag var redo att ta tag i mitt liv och verkligen sätta mig själv i fokus och göra en livsstils förändring. Andra tips från mig är: Inget är förbjudet, det är mängden (och hur ofta) det handlar om. Sen att träna/gå på promenader hjälper en att bli kompis med vågen även om man "syndat" lite någon gång då och då.
      Hoppas du har någon nytta av tipsen.

      Radera
  2. Du är bäst!!!! Är du ledig i helgen vet du vad du och mannen ska ägna tiden åt! Många kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är "ledig". Men mannen däremot har annat inbokat.
      Kram

      Radera
  3. 42 kilo, du är helt sjukt grym...haha... kram

    SvaraRadera