torsdag 28 mars 2013

Operation

Idag var det tid för min älskade lilla hund att opereras. Var hos veterinären i god tid och 9.30 blev vi inkallade för att ta en ny röntgenbild, för att dubbelkolla att urinstenen var kvar - vilket den så klart var. Efter röntgen blev det en mindre rakning av ena framtassen för att ta blodprover på henne. 

Fick sätta oss i väntrummet medan vi väntade på resultatet av proverna. Blodproverna var bra och alla hennes värden var helt normala, så operationen skulle bli av och veterinären gav henne en lugnande spruta. Efter sprutan fick vi sätta oss med vår lilla tjej och mysa med henne tills hon somnade, vilket gick väldigt snabbt. Därefter kom djurskötaren och hämtade henne och vi fick åka hem med endast kopplet i vår hand, utan vår lilla tös.

Måste erkänna att det gjorde så ont i hjärtat att inte ha med henne hem, att bara lämna henne där. Och jag fasar så inför den dagen hon inte längre kommer vara med oss. 

Eftersom jag jobbat inatt, så var det tänkt att jag skulle sova när vi lämnat vår lilla tjej. Men så blev inte fallet, kunde helt enkelt inte slappna av tillräckligt. För mycket oro i kroppen. Blev istället en lång power walk för att rensa tankarna och samla kraft och energi. När jag nästan hade gått i en timme ringde de från veterinären och meddelade att operationen var klar, att allt hade gått fint och att vår lilla tjej nu var tillräckligt vaken för att vi skulle kunna komma och hämta hem henne. 

Sagt och gjort, ringde mannen som kom och hämtade upp mig och sen körde vi direkt till veterinären och hämtade vår lilla sötnos. Nu ligger hon här hemma i sängen, kommer lite pip och gny från henne då och då. Det märks dock att hon är påverkad från sövningen och från sin smärtlindrande medicin. 

Nu ska jag dock ta och krypa ner hos henne för lite mys och lite sömn, har en natt kvar innan jag ska hålla helg. Men imorgon kommer jag och min lilla älskling spendera hela dagen tillsammans medan mannen och vår andra sötnos är på middag med mannens familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar