måndag 25 mars 2013

-

Eftersom det är tio dagar sedan jag tog Ovitrelle, så tog jag ett grav test. Bör inte göras tidigare, då det kan ge ett falskt positivt. Resultatet var negativt! Så dagen har varit allt annat än trevlig. Allt vi kan göra nu, är att hoppas på att anledningen till resultatet är att testet togs så pass tidigt och att det därför är negativt (inte tillräckligt med hormoner i kroppen). 

Annars är det bara att vänta på en kommande blödning. Önskar så att testet visat fel och att blödningen inte kommer, men är fullt medveten om att detta försöket antagligen inte lyckats heller. 

Det märkliga är att jag inte alls känner mig så påverkad av det denna gången. Vill bara få det överstökat och är ganska tacksam för att jag redan nu vet vilket håll det lutar mot. Ska dock inte sticka under stolen med att min motivation och ork bara försvann helt när jag kollade testet. Gick helt enkelt och åt frukost och sedan spenderade jag några timmar i sängen med att mysa med hundar och att sova bort en del av dagen. 

Mannen lyckades tillslut få mig att stiga upp och klä på mig, så vi kunde köra iväg en sväng. Vi hade bestämt redan i helgen att vi skulle iväg och lämna tillbaka en tröja jag köpt förra helgen, men som visade sig vara sönder (såg det först när vi kommit hem). 

Efter att ha köpt en ny parfym, nya sängkläder och en annan tröja (de hade inte samma som jag lämnade tillbaka), samt provat diverse klänningar, byxor och jackor så känner jag mig lite mer uppåt. Dock måste jag nu köra med en övertalningskampanj på mannen för att få köpa en vårjacka som jag hittade och prövade idag. 

4 kommentarer:

  1. Kramar <3 hoppas att det var fel!!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Hittade just din blogg och läste ditt första inlägg om er bakgrund. Ni har verkligen kämpat! Jag hoppas att testet idag visade negativt för att ni tog det för tidigt. Håller tummarna för ett positivt resultat om några dagar. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit då! Ja, det har varit en lång väg och tyvärr är den inte över än. Bara att hoppas att vi snart når målet. Önskar även dig/er lycka till!

      Radera