torsdag 15 maj 2014

Hormoner och "bakis"

Började dagen med att inse att det inte bara är brösten som växer och blir större. Magen har fått sig en liten bula - förvisso är det ju främst tarmen som gör att det putar, men ändå (och på kvällen är bulan ännu större). Och sen så har baken också växt till sig lite. Insikten kom när jag jämförde två bilder, en från dagarna innan inseminationen och en från idag.

Annars har dagen främst bestått av hormoner som rusat runt i kroppen och jag har väl gråtit större delen av dagen. Har främst bara varit några tårar lite då och då, men under kvällen har det varit mer. Och det har att göra med att papperna inför operationen kom idag. 

När vi träffade läkaren och gick igenom allt, fick vi information som sa att jag skulle skrivas in på morgonen samma dag som operationen skulle äga rum. Och sedan ligga inlagd över natten. Men i papperna som kom idag verkar det vara så att jag ska skrivas in redan dagen innan, direkt efter det att jag träffat narkosläkaren. 

Låter kanske fjantigt och lite barnsligt, men tanken på att inte få sova bredvid mannen natten till operationen gör mig bara så ledsen och ännu mer orolig - vill ju ha hans trygga famn om mig och och att han ska vara nära mig. Ska ringa på måndag och kolla upp det, och fram tills dess ska jag försöka att inte tänka mer på det. 

Allt socker igår gjorde så att kroppen kände sig bakis idag. Väldigt konstig känsla att vakna upp som gravid och känna sig rejält bakis. Det har gjort att jag varit riktigt trött och haft ett stort sug för kolhydrater - pasta och bröd (inte fullkorn!). 

4 kommentarer:

  1. Vill bara trösta dig lite med att där jag jobbar kan man skrivas in och sen gå hem och komma tillbaks på morgonen den dagen operationen är. Sånt brukar gå att ordna så det känns bra. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Hoppas att går bra att göra så här med. Blev nog mest chockad och uppstressade för att jag inte var beredd på det.
      Kram

      Radera
  2. När jag opererades skrevs jag också in dagen innan, fick åka hem och sova och sedan komma tillbaka morgonen efter. Är du säker på att det inte är så de menar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte riktigt, är inte så mycket information om det - utan det står bara att jag ska gå direkt till avdelningen för inskrivning efter mötet med narkosläkaren. Så jag ska ringa och kolla upp det ordentligt på måndag när de har telefontid.
      Kram

      Radera