torsdag 4 september 2014

Besök och mardröm

Vaknade helt förstörd och ledsen tidigt idag, hade en riktigt hemsk mardröm där jag förlorade busfröet. Kommer inte ihåg allt ur drömmen, men det gjorde så ont och jag grät och hade panik. Men bara några få sekunder efter att jag vaknade så kände jag busfröet böka runt i magen, lugnade mig, klappade på magen och pratade lite med busfröet innan jag sedan somnade om. 

Olustkänslan efter mardrömmen har sedan suttit i hela dagen, tack och lov så har busfröet varit riktigt livlig och studsat runt ordentligt där inne. Och ikväll har det sparkats riktigt hårt upp mot lever/revbenen så att den delen av magen flyttats med. 

Har dock haft lite besök här hemma idag. Svärfar ringde när han var på väg ner (skulle till sina svärföräldrar - mannens mormor och morfar) för att fråga om jag var hemma, och om jag kunde tänka mig att klippa deras hunds klor. Mitt jobb som svärdotter (och "uppfödare") tydligen. 

Så en stund senare dök svärfar och hund upp, våra hundar blev överlyckliga. Efter att de hälsat, busat och lugnat sig klippte jag klorna på honom och sedan satt jag och pratade med svärfar en stund innan han körde vidare. 

Någon timme senare ringde han igen och frågade om vi skulle ta en liten runda med hundarna, vilket vi gjorde. De mötte upp oss vid vår lägenhet och så tog vi vår lilla runda runt kvarteret för att sedan sitta i solen och prata en stund till. 

Måste säga att svärfars besök idag har gjort att dagen gått mycket snabbare än vanligt, för helt plötsligt var mannen hemma från jobbet och det var kväll. Imorgon kommer mannen hem mycket tidigare dock, han ska in och jobba förmiddagen (möte på jobbet) sen kommer han hem och hämtar mig innan vi ska till kuratorn i Lund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar