torsdag 11 september 2014

Bolan

Idag har jag verkligen inte gjort mycket. Tagit det ganska lugnt och väntat på att mannen skulle komma hem, för att då köra iväg och titta på en hyresrätt som vi anmält intresse på. Den är av intresse fortfarande, en trea med egen liten trädgård. Tyvärr ligger den helt fel till för oss, men området är annars riktigt trevligt och där finns bra förskola och skola i området. 

Senast imorgon kväll måste vi meddela om vi är intresserade av den, sen får vi se om det i så fall skulle bli vi (om vi säger ja) eller någon annan som erbjuds kontraktet (det beror på vem som stått längst i kön). 

Tänkte även att jag skulle berätta om min bola, eftersom jag nämnt någon eller några gånger att andra reagerat på den och frågat om den. Varje gång jag träffar andra gravida eller personal (barnmorskor, sköterskor och kuratorn) på sjukhuset/MVC har de frågat om den. 

Saken är den att redan när jag väntade Bella hittade jag den, och blev lite smått förälskad i den. Men innan jag hade hunnit köpa den, hade min mamma köpt en bola åt mig. Så det fick helt enkelt vara så. 

När jag sedan blev gravid med busfröet, funderade jag ett bra tag på om jag ville använda samma bola igen eller inte. Kom snabbt fram till att jag inte ville det, utan det är Bellas bola och den hänger över ena ramen med foton på henne. Så det blev att jag skulle köpa en ny istället. Då kom jag på de jag hittade förra året, och började söka efter den direkt - och hittade den. 

Tvekade inte ens, utan beställde den direkt. Jag verkligen älskar den, och fjärilen under känns lite extra speciell nu. Den enda nackdelen har varit att kedjan man får till är lite kort (saknas ca 10-15 cm), speciellt i början om man är lång. Men det löste jag genom att köpa en annan kedja/band. 

BOLA BUTTERFLY BY SOMMERFELD

2 kommentarer:

  1. Gud vad fin!!! Sån vill jag också ha om jag blir gravid igen. Blir ju som att syskonet är fjärilen. Superfin. Kram annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tänker och känner jag också! Och jag hoppas verkligen att det är er tur så snart det bara går!! Jag vet så väl hur jobbigt det är att bara vänta och vänta och göra nya försök.
      För vår del tog det ca sex månader och fyra behandlingar innan syskonet fäste, hoppas det går snabbare för er.
      Kram

      Radera