fredag 26 september 2014

Skötbord

Har ju skrivit några gånger om att vi velat fram och tillbaka här hemma, om huruvida vi skulle köpa ett skötbord eller inte. Det är trots allt så att ett skötbord tar ganska mycket plats, och plats är lite av en bristvara i vår lägenhet. Den senaste veckan har vi dock bestämt oss för att köpa ett, ett skötbord som även är en byrå - för vi behöver trots allt plats till att förvara busfröets kläder.

Blev därför ett SUNDVIK skötbord från IKEA. Har under veckan kollat på hemsidan för att se om de fått in en leverans (har varit förseningar och problem i leveransen) av det, och så igår kväll hade de plötligt fått in en leverans. Så under dagen har jag varit inne för att se om de haft kvar fler av skötbordet medan jag väntat på att mannen skulle komma hem från jobbet.

När mannen kom hem, bar det direkt av till IKEA och vi fick köpt skötbordet. Efter lite bekymmer dock, för även om det stod att de skulle ha inne - fanns det inga på den angivna platsen, men efter mångt och mycket sökande och letande (av personalen och mannen) så hittade mannen de på en helt annan plats. 

Med detta köpet börjar vi verkligen bli så klara man kan bli, för det går aldrig att verkligen vara helt klar och färdig innan ens bebis kommer. 

Har även pratat med min syster idag, kommer få låna en hel del kläder (lite beroende på om busfröet är flicka eller pojke, för min syster har två söner) och en bärsele av henne. Perfekt. Speciellt när det gäller de tråkiga basplaggen (bodys, byxor, pyjamas mm). Någon "nytta" ska jag väl ha över att ha fått vänta och stå vid sidan om när alla syskonbarnen kommit en efter en. 

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag har följt din blogg länge och är så glad över att det snart är dags för er!

    Om ni vill ha begagnade (fina, rena och hela) kläder till tjej när bebisen kommit (och om det är en tjej) så får ni gärna av oss! Vi har en dotter som är 2,5 år nu och jag har försökt skänka hennes mindre kläder till massa organisationer, men de vill ha kläder till större barn, tar inte emot pga platsbrist och jag vet inte vad.

    Så om ni är intresserade så skickar jag gärna lite kläder till er. Jag förstår om det känns helt konstigt att ta emot av främlingar, men som jag skrev så delar vi gärna med oss om ni vill ha. Vi blir bara glada om de kommer till användning igen. Om ni är intresserade så kan jag kolla mer noga vad vi har och vilka storlekar.

    /Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kicki!

      Vad glad jag blev över din kommentar. Tack så jätte mycket för ditt erbjudande, och vi tar gärna emot lite kläder om busfröet skulle vara en tjej. Lättaste sättet för kontakt om adress mm, är om du kontaktar mig genom "kontakta mig" till höger.

      Kram

      Radera