torsdag 16 april 2015

Torsdag

Idag skulle jag som sagt påbörjat min KBT behandling, men den blev uppskjuten då kuratorn har vård av sjukt barn. Så dagen har varit helt tom i kalendern. Jag och lilltjejen började dagen med att mysa i sängen ett tag efter att hon fått dagens första flaska. Bonus för min del var att hon idag somnade om, så jag fick några minuters extra sömn med. Vilket är välbehövligt när jag inte får sovit på nätterna, även om lilltjejen sover så bra som hon gör. 

Dagen har annars innehållet mys i mängder, puss attacker från lilltjejen, lite städning, klippt mammas exmans hunds (våra hundars bror/son) päls, matlagning och en skön promenad i vårsolen. På två dagar har det verkligen skett så mycket i naturen. Då var det grått, "dött" och blött och idag var det skinande sol, blå himmel och fullt av knoppar och blommor i träden. Det är såna detaljer som gör att jag bli lite gladare när jag mår dåligt.

Kvällen avslutades med att vi äntligen lyckades få avtryck (färg) av lilltjejens händer, hon har verkligen vägrat att öppna handen fram tills nu. Sen blev det bad (och skrubbande för att få bort färgen) innan det till sist var mamma dotter mys i sängen. Ikväll fick hon somna intill mig i vår säng medan jag sjöng vaggvisor för henne, när hon sen till sist somnade flyttade vi över en sovandes liten tjej i sin egen säng. 

Imorgon måste vi handla, kyl och frys börjar bli tomma nu efter att dopet är helt över. Så hoppas på en lika glad tjej och lika mycket energi för min del imorgon, så att jag orkar/hinner med att skriva upp allt som behöver handlas hem innan mannen kommer hem från jobbet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar