söndag 13 april 2014

Helgen

Så var snart helgen slut, en helg som jag spenderat mer eller mindre ensam med hundarna på soffan. Mannen har varit iväg på kongress (men han har i alla fall sovit hemma på natten). Avslutar helgen med att bli lite bortskämd, mannen ska nämligen ge mig en liten fotmassage - så fort jag är klar vid datorn - innan jag kryper ner i sängen. 

För övrigt har jag nog fått mina första cravings. Fisk och räkor. Nog för att jag gillar fisk, och brukar väl äta det 3-4 gånger i veckan. Räkor har jag inte ätit på över 2 år, haft en väldig avsmak på det sen jag åt räkor som jag blev dålig av. Men nu är jag konstant sugen på fisk (och räkorna med då). 

Igår blev det sill och ägg till lunch och sedan hemmagjord pizza med räkor till kvällsmat. Och idag blev det fiskgratäng till kvällsmat, vilket även blir morgondagens lunch. Det knäppa i det hela är att jag fundera på vad jag ska kunna övertala mannen med för fiskrätt till imorgon kväll, något jag tyvärr inte tror han kommer gå med på. Så i värsta fall får det nog bli olika maträtter imorgon kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar