torsdag 1 januari 2015

2015

Då har 2015 börjat och första dagen på det nya året är mer eller mindre till ända. Hos oss har det inte hänt särskilt mycket, jag har inte ens varit utanför dörren idag. Mamma och en väninna (min "moster") kom förbi en sväng i eftermiddags och hälsade på, det är det enda som hänt här - med undantag från allt som numera tillhör vardagen, amma, byta blöjor, tvätta, trösta och mysa. 

Min nyårskväll var lugn, om än lite smutsig. Vår lilla tjej bajsade ner mig rejält vid 22 och efter midnatt kräkte hon ner mig ganska så bra i urringningen, som hon även kladdade in sig ganska så bra i. Så vårt lilla busfrö började det nya året med att bada. Hon gillar verkligen att bada, framförallt gillar hon att få tvättat sitt hår. Men att bli torkad är ingen hit om ni frågar vår lilla tjej. 

Tolvslaget fick jag fira med en liten tjej vid bröstet. För vid 23.50 kom hon på att hon var hungrig, så det var bara att sätta sig och amma medan vi räknade ner de sista minuterna. Den första som jag pussade på det nya året var vår lilla tjej, mannen fick helt enkelt vänta och bli nummer två. Var helt underbart att få påbörja ett nytt år med att vara mamma med ett barn, ett barn som verkligen hjälpte mig att komma ihåg det genom ligga där vid mitt bröst. 

Under nyårskvällen blev jag även påmind om en sak jag såg/läste om i början av 2014 nämligen: rainbow pregnancy och rainbow baby. Hade helt glömt bort det, trots att det är något så vackert och kärleksfullt - och något jag fick uppleva under 2014. Vår lilla tjej är en liten rainbow baby, och jag hoppas att alla ni där ute som förlorat sin bebis också får sin lilla rainbow baby. 

2 kommentarer:

  1. Önskar er ett underbart 2015! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Hoppas att 2015 blir ett riktigt bra år för er med.
      Kram

      Radera