lördag 7 februari 2015

10 veckor

Idag har vi haft den stora äran att vara föräldrar till vårt lilla busfrö i 10 veckor. Dagen till ära har vi passat på att göra avtryck i gips på händer och fötter. Var verkligen inte lätt, fötterna är inget problem att göra saker med - men händerna är nästan omöjligt. Hon knyter näven så fort man rör vid den, fast till slut lyckades jag göra avtrycken.

De är inte färdiga än, har bara hunnit med att göra formarna - kvar är att blanda gipsen och hälla i formarna. Men innan jag gör det ska jag försöka få vår lilla tjej att somna. Har inte varit hennes bästa dag idag, trots en bra start på dagen. Och just nu är hon väldigt mammig, inte ens pappa har funkat riktigt ikväll. Just nu är hon lugn, så pappa har fått ta över så att jag kan villa min rygg och mina axlar lite efter allt bärande idag. 

Det tog oss över 10 år att få henne, men nu är hon här - Vår 10 veckor gamla guldklimp.

Busfröets underbara leende.

2 kommentarer:

  1. Inget är som väntans tider ju! 10 kanske är ert magiska nummer! Kram på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar mer som att 10 är vårt nummer. Trodde dock att vårt nummer var 7... Kanske en kombination av båda.
      Kram

      Radera