onsdag 18 februari 2015

Att hinna

Vissa dagar hinner jag verkligen inte med något, är ett under om jag fått kläder på mig innan det är tid för hundarna att gå ut. Och många gånger har jag gått ut med nattlinnet under en lång stickad tröja, för då behöver jag inte ta på mig någon bh - är amningsnattlinne (med inbyggt stöd) nämligen. 

Sen andra dagar lyckas jag ändå fixa det som måste fixas och komma iväg i tid. Dvs alla de dagar jag har något inbokat och tider att passa, men ibland är det på håret. Fast det är klart, dagar man har något inbokat har man inget annat val jämfört med dagar då man "bara" går hemma. 

Igår fick jag bokat tid för dop. Blir två veckor senare än vad vi hade önskat, men eftersom renovering av kyrkan dragit ut på tiden och att den helgen vi skulle vilja ha får vi inte själv välja präst, och dopet sker under familjemässan - så valde vi att skjuta på det. För mig var det viktigt att om vi nu skulle döpa lilltjejen så ska det vara i den kyrkan vi gifte oss och med "vår" präst (den som vigt oss och som begravde Bella). Så lilltjejen kommer vara 4 månader och 2 veckor på sin dopdag. 

I helgen som gick beslutade vi även om vem som skulle bli gudfader/fadder (gudmor/fadder bestämde vi redan första veckan efter att lilltjejen var född), och det blir min yngre av mina storebröder. Han har även hintat lite om att det är hans "tur" nu, alla vi andra fyra är det till något/några av syskonbarn (jag är fadder till hans äldsta son t.ex). Så det kändes ganska självklart att välja honom, även om vi drog ut på det lite innan han fick frågan. 

Eftersom jag gör inbjudningskorten till dopet själv, fick jag göra om i sovrummet till en liten "fotostudio" och ta bilder. Hade tänkt att bara ha en bild på korten, men det slutade med två - hade kunnat bli ännu fler, för det blev många riktigt bra bilder - men då hade det bara blivit plottrigt. 

Vår älskade lilla tjej

Idag har jag/vi även fått tummarna loss och ändrat våra privat pensionspar och fixat det sista med lilltjejens barnförsäkring (men ni kan vara lugna, hon har varit försäkrade sen hon föddes - handlade mer om vilken storlek vi vill ha till henne).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar