torsdag 21 maj 2015

1 år och 8 månader

Det har varit fullt upp mest hela dagen känns det som. Så det är oerhört skönt att lilltjejen äntligen somnade för ca halvtimmen sen. Måst fixa och förbereda lite inför morgondagen när vi ska iväg igen. Imorgon ska vi iväg och träffa vän med dotter. Och för att vara lite sentimentala ska vi mötas upp på samma ställe som vi alltid gjorde när vi plugga tillsammans på högskolan. 

Idag är det åter igen den 21. Och det innebär att det redan gått 1 år och 8 månader sedan Bella föddes och togs ifrån oss. Har knappt hunnit reflektera över det idag, för jag har haft fullt upp hela dagen. Men igår satt jag och tittade i hennes album och tittade på alla bilderna, dikterna och avtryck vi har i det. 


Bellas ljus här hemma.

Fick ett väldigt fint meddelande idag från Mios mamma. Och en liten klump föll från bröstet, var så skönt att känna att jag fattade rätt beslut (kan erkänna att jag var supernervös för hur hon skulle ta det) med att skicka en liten grattishälsning. 

För övrigt kändes det som om jag och lilltjejen skulle flytta idag, till BVC och kuratorn. Fick packa ner en rejäl packning då vi skulle spendera några timmar där idag. Först var det föräldragrupp, sedan kuratorn och KBT och som avslutning 6 månaderskontroll av lilltjejen. 

Besöket hos kuratorn kändes väldigt bra idag, underlättade att lilltjejen för en gångskull sov igenom det så att jag och kuratorn kunde fokusera helt på mig. Dock har det väckt en hel del frågor som jag måste fatta beslut om, och att fatta besluten utifrån vad som är bäst för mig och ingen annan. 

Lilltjejens 6 månaderskontroll (hur är det möjligt att hon blir 6 månader i slutet av nästa vecka?) gick hur bra som helst, läkaren var supernöjd med henne och hon fick en stor fin OK stämpel i baken. Dessutom så godkände hon att lilltjejen ska vaccineras mot mässling redan nu (om ca 1,5 vecka), så att vi kan ut och resa i sommar. Utan den hade jag inte rest, så nu ska det bokas resor. Hon växer så det knakar vår lilla tjej. 69 cm lång (68 cm för två veckor sedan) och väger nu 6840 gram, så hon har hämtat igen sig på vikten sedan hon var sjuk och är tillbaka på sin kurva igen.

Någon som har något bra tips på weekend med bebis? Tänkte åka på det när vi har vår bröllopsdag. Sen blir det en charterresa med, men vilket land har vi inte bestämt än. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar