fredag 29 maj 2015

6 månader

Idag blir vår lilla tjej, vårt busfrö 6 månader. Hurra för henne idag. Mannen har varit iväg sedan tidig morgon, först jobb och sedan AW men kom hem för drygt timmen sedan. Till en då fortfarande vaken och ganska så pigg liten tjej, eller ja hon höll ju nästan på att somna när hon åt sin inför natten flaska med ersättning - men blev direkt pigg när pappa kom hem.

Dagen började vi med lite mamma och dotter mys, sen fick hundarna också vara med på ett litet hörn. Efter gröten fixade vi i ordning lite och så blev det en drös 6 månaders bilder tagna med systemkameran. Lagom tills det att jag tänkte vi skulle gå ut slocknade lilltjejen, så hon fick sova och jag åt lunch i solen på balkongen istället för ute i naturen.

När hon sedan ätit lite, gjorde vi oss klara och klädde på oss och gick ut. Först en sväng med hundarna och när de var lämnade i lägenheten så promenerade vi till polisstationen och fixade med lilltjejens första pass. En helt underbar känsla att få stå där och säga att vår dotter behöver ett pass... VÅR dotter.

Lilltjejen charmade hela högen av poliser som befann sig på platsen, och det gick ganska så lätt att fixa bilden med. Två försök var vad som behövdes. Efter promenerade vi lite på stan och så shoppade vi loss en del inför Kreta. Köpte mina första riktiga plagg sedan en evighet. Bland annat en klänning som jag nog ska trivas i under varma sommardagar.

Imorgon ska jag för övrigt på ultraljud (vet inte om jag nämnt det?) på kvinnokliniken. Har tackat ja till att delta i en studie som inriktar sig på kejsarsnitt. Ser faktiskt fram emot att göra ett ultraljud för en gångs skull. Spolningen ser jag kanske inte lika mycket fram emot. Det de ska göra imorgon är att se hur mitt snitt har läkt och ser ut. Skulle de hitta något kommer jag få veta det och bli vidarskickad. Har vi sen turen att lyckas bli gravid igen, kommer jag att göra två ultraljud till där de tittar på hur graviditeten påverka/påverkas av snittet/ärret. 

Ska bli skönt att få en riktigt ordentlig kontroll av ärret efter snittet innan vi ens verkligen börjar med att sätta igång med syskonförsök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar