fredag 8 maj 2015

Sprutor och KBT

Igår var det åter torsdag och där med tid för ny omgång av KBT. Men innan jag hade min tid hos kuratorn så var vi på BVC för att lilltjejen skulle få sina 5 månaderssprutor som blivit uppskjutna nu när hon varit sjuk. 

Det gick så mycket lättare på BVC igår än förra omgång av sprutorna. Men det var nog mycket tack vare att hon blev distraherad av såpbubblor denna gången. En annan sak som skiljer är att hon denna gången varit mycket mer gnällig och mammig efter sprutorna. 

När mannen kom hem från jobbet blev det snabbt in till Malmö för att fixa med mina skor, reklamation. Sen blev det kvällsmat och så tog vi en lång och underbar promenad genom Malmö och några parker, innan vi åter körde hem igen. Hemma så nattade jag lilltjejen och sedan gav jag mig ut för ett nytt intervallpass. 

Gick hur bra som helst, men väl hemma hade det inte varit lika lugnt. Lilltjejen hade vaknat några minuter efter att jag gett mig ut, och sedan grät och skrek hon tills jag kom hem. Så väl hemma igen var det bara att lugna och natta om lilltjejen.

Idag har inte hänt så mycket, lilltjejen har sovit en hel del idag. Och varit väldigt klängig och mammig. Fast i eftermiddags tog vi en promenad bort till min mamma och hennes sambo. Träffade även mammas sambos ena son och hans två barn där. Där stannade vi på uteplatsen tills att mannen kom hem från jobbet. 

Och när det gäller huset vi var och titta på i tisdags, så är vi väldigt sugna. Vi har kontaktat mäklaren för att vi vill komma på en visning till, så att vi kan kolla upp saker mer noggrant innan vi antagligen kommer att lägga ett bud på det. Kan det vara så att vi äntligen har hittat ett hus vi vill ha, och som blir vårt? Vi får väl se. 

7 kommentarer:

  1. Jag trodde ni var på väg separera?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och nej, vi har varit nära på det. Men oavsett utgång så behöver vi komma från denna lägenheten, och det huset vi kikat på har jag faktiskt råda att bo själv i (om det i värsta fall skulle sluta så).
      Kram

      Radera
    2. Det låter ju bra att du skulle ha råd bo själv om det skulle skita sig mellan er.
      Bor med 3e våningen utan hiss, med första ungen släpade jag vagnen upp och ner varje gång. Grannarna har varit okej, hade värre på förra stället, men nu vet jag inte vad som hänt, alla har blivit hantverkare helt plötsligt, spikas å borras dygnet runt och nya grannarna har 2 barn som slänger igen sin dörr med full kraft varje gång dom går in eller ut. Och deras mormor har en lopphund som hon har lös i trapphuset när hon hälsar på, tycker det är obehagligt när man inte vet hur den reagerar om ett barn kommer för nära.
      Hade med velat ha hus, men har inte ekonomin att köpa ett där det funkar för oss bo.

      Radera
    3. Men oj vilka grannar!! Här är det mer att vi har extremt nyfikna grannar, som snackar extremt mycket bakom ryggen på en (och aldrig vågar säga något till en).
      Kram

      Radera
    4. Det är ju inte kul nej, det har vi sluppit som tur är, vad vi vet. Dom flesta grannarna har vi bara hälsat på någon gång. Och dom verkar inte prata med varandra heller. E väl nya grannen å en kärring på andra gården som ev skulle kunna sitta och skvallra. För sambons ex messade för ett tag sedan å skrev att vi måste flytta härifrån (hon känner mycket mysko folk så hon har nog lite koll på våra nya grannar).

      Radera
  2. Tänkte faktiskt också på det. Härligt att det verkar ha löst sig mellan er :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är lite bättre, men som sagt vi behöver flytta oavsett - är så oerhört trött på att asa allt upp och ner för tre våningar (ingen hiss), och så har vi fått nog av vissa av våra grannar.
      Kram

      Radera