söndag 31 maj 2015

Morsdag

Min första morsdag som mamma med barn började med att jag fick present och blommor redan när jag öppnade ögonen i morse. Och jag hann t o m öppna presenten innan lilltjejen vaknade. Fick en fin och härlig body scrub från Rituals i årets sommardoft. Älskar verkligen att få bli överraskad.

Efter frukost, som jag förvisso själv fixande (så blir det lätt när man vill ha koll på sin mat) gjorde vi oss klara och gav oss iväg för att fixa lite allt möjligt. Fick bland annat köpt en dyna till lilltjejens vagn nu när vi strax ska gå över till sittdelen. Men än så länge finner hon sig för det mesta med liggdelen, antagligen eftersom hon oftast sover eller ligger och myser med snutte när vi är ute och går.

Har också hunnit med att köpa in en del behövliga prylar till resan med, så pengarna har verkligen bara rullat iväg idag. Något ännu större är att tjejen idag åt sin första riktiga "middag" med kyckling, sötpotatis och grönsaker istället för ersättning, och det fick två tummar upp av vår lilla tjej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar