onsdag 13 maj 2015

Senaste dagarna

Har sagt det förut, och säger det igen. Jag hinner inte riktigt med bloggen för tillfället, eller de flesta dagarna har jag egentligen tiden till det - men det finns så mycket annat jag vill, så mycket som jag inte vill skriva här, så mycket jag inte vågar skriva här och ibland är huvudet bara tomt (och då har jag ju ändå inget att skriva). 

Helgen har varit vedervärdig, och tillhör nog de fem värsta helgerna i mitt vuxna liv. Den tillhör i alla fall de tre värsta helgerna sedan september 2013. Anledningen tänker jag inte skriva ut här, för den är för personlig och privat. Och det mesta håller jag för mig själv/skriver i min bok som ingen har att göra med. Hade jag känt mig trygg med att bloggen var anonym och att vissa inte läste/kommer åt den hade jag kanske skrivit lite om det. Men jag tycker att det räcker med att säga att helgen har varit skit och vedervärdig. 

Det har varit en så slitsam helg att det fortfarande känns i hela kroppen. Så det har inte hänt särskilt mycket sedan dess. Har dock hunnit med några av löparpassen och varit och vägt mig. Veckans resultat på vågen blev -0,8 kg. Det innebär att vågen nu visar -12,6 kg på 9 veckor. Känns så skönt att äntligen se vågen ticka nedåt. Känns dock inte lika roligt att nå de större milstolparna igen, de är mer en påminnelse om hur många kilon jag gick upp under graviditeten samt sen månaden efter att lilltjejen var född och jag mådde skit. 

Löpträningen går också framåt, dock lyckades jag stuka till min fot efter löpning och dusch i måndags så dagens pass får vänta tills imorgon (minst). Men jag vill ut och springa, det kryper i kroppen. Fördelen är att jag tvingas lyssna på kuratorn och inte fly från mina tankar genom att sticka ut och springa, nackdelen är att jag måste hantera dem och att jag om inte det läker snabbt tappar den lilla konditionen jag lyckats bygga upp. 

För övrigt när det gäller lilltjejen så mår hon fortsatt bra. Och hon älskar att få smaka nya råvaror. Lime och citron är hennes största favoriter, hon blir hel tokig! Och inte en grimas gör hon heller, utan hon smaskar glatt i sig det. Inte konstigt att jag hade så mycket cravings på sura (supersura) saker när jag var gravid med den lilla tjejen. 

7 kommentarer:

  1. Kram på dig! Skönt att du kommit igång med löpningen, det inspirerar mig att kanske försöka göra detsamma. Hoppas att foten blir bättre snart och att du får lite själaro.

    SvaraRadera
  2. Kram på dig! Skönt att du kommit igång med löpningen, det inspirerar mig att kanske försöka göra detsamma. Hoppas att foten blir bättre snart och att du får lite själaro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det har varit super skönt att komma igång med den igen. Tyvärr så har den nu tvingats pausa pga av min ankel, var ute i torsdag och det gick hur bra som helst - men i helegen började den göra ont och svullna. Men jag hoppas att den snart är läkt så att jag kan ut och springa igen. Lycka till och ha en trevlig tur i löparspåret om du springer ut.
      Kram

      Radera
  3. Du kanske ska lösenordskydda? Så vi kan peppa och stötta? Dela sorg o glädje.

    Kan du berätta lite hur Viktväktarna går till? Vad äter man och hur? Poäng? Har du appen?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har funderat på det, men vet inte. Hade varit superskönt att kunna skriva allt, men vet inte om jag ens hade vågat skriva ut allt även om det var lösenord.

      Kortfattat kan man väl säga så här; Det finns två olika medlemskap i Viktväktarna, ONLINE - då får du tillgång till allt på hemsidan och i appen, men du väger dig själv hemma (du får så klart gå på mötena med, men betalar då för varje möte/vägning). det andra är ALL INCLUSIVE - då har du tillgång till allt på nätet, i appen och mötena/vägning med coach varje vecka (eller mer sällan om man vill det). Överlag får du äta precis vad du vill, men i "rätt" mängd. Finns inga som helst förbud. Numera finns det två olika system inom viktväktarna (och man kan kombinera dem) antingen räknar man, pro points (pp) eller så kör man med mättande dag (vissa livsmedel som "inte ger pp under mättande dag och då äter man av dessa tills man är lagom mätt utan att räkna. Vill man sedan ha annat som kostar i pp, så lägger man till dem och räknar av från ens veckobonus). Oavsett vilket av alternativen man väljer har man en veckobonus på 49 pp. Man kan byta mellan att räkna vissa dagar och köra mättande dag andra dagar i veckan. Om man räknar pp så styrs de utifrån ålder, kön, längd, vikt, amning mm. Men räknas ut åt en när man blir medlem. Dock blir det aldrig mindre än 26 pp/dag.

      Jag har ett all inclusive medlemskap, och går på möte/vägning så gott som varje vecka. Använder appen dagligen, för i den fyller jag i allt jag äter direkt (så skönt att slippa skriva upp med papper och penna). I appen finns även en kalkylator, så om inte livsmedlet finns registrerat sedan innan - skriver man in uppgifterna och får fram pointsvärdet.

      Det var lite om viktväktarna, undrar du mer så bara hojta till!

      Kram

      Radera
  4. Hoppas att den här helgen fick bli bättre än förra. Jag imponeras och inspireras av din träning och hur bra du jobbar på med viktnedgången. Heja, heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna helgen har varit så mycket bättre än förra! Tack så mycket för frågan, och tack för dina snälla hejarop!
      Kram

      Radera