söndag 21 juli 2013

Helg

Har haft ganska fullt upp hela helgen, och det känns inte riktigt som att det faktiskt var min lediga helg. Hela gårdagen spenderade jag med att vara iväg i Köpenhamn på en liten möhippa för min svägerska. Jag var lite smått orolig för att få frågor om varför jag inte skulle åka karuseller eller ha vin till maten, men jag slapp allt sådant. 

Det underlättade förvisso att mannen redan dagen innan hade berättat för sin syster att hon ska bli faster, för annars hade det antagligen varit hon som först hade sagt något. 

Vi har ganska många diskussioner här hemma om när vi ska offentliggöra att jag är gravid med vårat lilla önskebarn, mannen håller på att spricka av glädje och vill berätta för allt och alla redan nu. Medan jag är livrädd (samtidigt som jag håller på att spricka av glädje), och helst inte vill berätta något. Utan att folk själv får komma på det ju mer vi närmar oss födseln. 

Helst vill jag inte säga något om att jag är gravid innan rutin ultraljudet vid v 18, men jag tror inte vi kommer att klara av att hålla oss så länge. Och jag tror det finns en hel del inom släkt och vänner som kommer att fråga oss innan dess. Har en del kalas och ett bröllop framför oss. 

Vi har en del som vet redan nu, min mamma, mannen föräldrar och syster, min morbror, J & F och V. Sen vet även mannens chef, då han behövde ledigt vid VUL i fredags. Sen finns det en del andra som vi känner och som står oss nära och läser bloggen som också vet, även om det som sagt inte är offentligt. 

Idag har vi dock pratat en del om det, för idag har vi varit hos J & F och hälsat på. De bjöd på middag och vi på tårta. Sen blev det en del bus och lek med deras barn såklart. Funderar på hur många hästar jag flätade manen och svansen på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar