torsdag 11 juli 2013

Inte säkrare för det

Idag var det äntligen tid för besöket hos barnmorskan, dock känner jag inte mig ett dugg säkrare på att där verkligen finns ett litet önskebarn där inne. Visst, jag har vissa biverkningar och även testet som gjordes idag var positivt. Men det hjälper inte. Det är helt enkelt för overkligt för att jag ska kunna fatta.

Efter att ha räknat på det fram och tillbaka anser BM att vi är någonstans i vecka 6 till 8. För att vi ska kunna få mer exakt måste vi göra ett VUL, och det har de inte tillgång till på mottagningen. Så imorgon innan första dagen tillbaka på arbetet, ska jag ta och ringa runt lite. Och förhoppningsvis få bokat in en tid så snart som möjligt. 

Tankar rusar i skallen, dock har de lugnat sig lite efter att jag nu ikväll tog hundarna för en långpromenad. Nu måste jag dock se till att förbereda mig inför morgondagens arbetspass. 

4 kommentarer:

  1. Min vän som ivf-ade sitt första barn blev "spontangravid" med det andra. Hon är nu i vecka 22 men om det hjälper kan jag berätta att hon i börjar kände precis som du. Det var för overkligt för att riktigt ta in.
    Lycka till på VUL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, måste säga atlet var väldigt skönt att höra. Tyvärr har vi fortfarande inte fått någon tid till VUL. Känns nästan omöjligt att få en tid till det. Men jag kommer inte ge mig, måste helt enkelt för min egen skull.
      Kram.

      Radera