onsdag 13 november 2013

Dagen före

Har varit på gott och ont som jag varit ledig idag. Tankarna har rusat runt i huvudet, både bra och dåliga. Men jag känner mig laddad (och livrädd) inför morgondagen. 13.15 tog jag min Ovitrelle precis som jag ordinerats. Allt vi kan göra nu är att hoppas på att äggblåsan växt till sig, och att det finns ett moget ägg som är redo att bli befruktat. Imorgon kör vi på första (och förhoppningsvis sista!) inseminationen.

Fick för övrigt utbetalning från FK idag (beskedet har inte dykt upp än - men det struntar jag i. Pengarna är i alla fall på mitt konto). Loggade in och dubbelkollade på "mina sidor" och jodå, min sjukskrivning var godkänd (Tack för att ni inte tjafsade). Fick även papper om utbetalning från jobbet på de pengar de drog för mycket av mig under sjukskrivningen, de kommer imorgon. - Så nu kan jag andas lite igen när det gäller ekonomin. 

Har spenderat dagen med att göra lite hushållssysslor (diska, städa och tvätta). Undrar när jag fick gjort så här mycket senast? Ett inre lugn värmer mig lite från insidan just nu, just idag, även när tårarna kommit. Hoppas att lugnet fortsätter imorgon och att det är ett gott tecken. Mängder av tankar far runt i huvudet, och jag låter dem göra det - både de glada och de sorgliga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar