onsdag 5 mars 2014

VUL nummer två

Då var VUL nummer två gjord i detta försöket. Var faktiskt ganska så nervös innan, och det kändes väldigt ensamt att gå dit utan mannen som stöd. Men han överraskade mig! När jag satt i väntrummet dök han helt plötsligt upp. Så underbar överraskning, och jag blev helt varm i kroppen av att han dök upp.

Som vanligt började läkaren med att kolla slemhinnan - den var tjock och fin. Där efter gick hon över till att kolla äggstockarna, men det var lite jobbigt när hon började att kolla på vänster äggstock. Blåsan på vänster äggstock hade inte växt något mer - så den är helt uträknad i detta försöket. När hon äntligen gick över till höger äggstock, gick det inte att missa att något hade hänt och växt. 

På högra äggstocken fanns det en väldigt stor och fin blåsa (ca 20 mm), sen fick hon leta lite - för i måndags hade det varit två större blåsor. Hon hittade den ganska så snabbt, men först såg det inte ut som att den hade växt särskilt mycket. Men som erfaren läkare "bökade" hon runt lite och då fick vi se att den visst hade växt. Den låg nämligen nästan helt dold av den andra blåsan. Så på höger äggstock finns det två stora och fina äggblåsor, båda på ca 20 mm i diameter. 

Imorgon kl 13.00 blir det Ovitrelle för min del, sen på fredag är det först ett besök för maken vid 10.30 för att lämna sitt prov och när klockan sen blir 13 är det tid för mig att bli inseminerad för fjärde gången. Hoppas att det är "fjärde gången gillt" som gäller för oss nu då. 

Imorgon blir det en del att göra, måste ringa och boka om tiden med kuratorn. Vi har nämligen tid hos henne kl 13.00 på fredag. Vårt "avslutnings" besök. Och även om jag verkligen skulle vilja gå på fredag, så går helt klart inseminationen före. Får helt enkelt boka om den tiden. Ska även ringa till kontoret imorgon och sjukanmäla mig. Jag tänker ta det säkra förre det osäkra, och sätta mig själv först (för en gångs skull) - jag kommer sjukskriva mig denna helgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar