lördag 7 juni 2014

Helgen så här långt

Igår var vi hos mannens mormor och morfar med resten av familjen för att fira morfar som fyllde år dagen innan (5/6). Blev ganska många timmar, men jag "snodde" åt mig några vänder på soffan för att lägga mig ner för att sträcka ut mig, få upp benen och för att få ligamenten att samarbeta lite. Jag slocknade mer eller mindre direkt efter det att vi kommit hem (så runt 20.30-21.00).

Idag har mannen och jag haft en liten "mysdag" på tu man hand. Blev en tur med bilen för att se om vi kunde få tag på en gravidkudde, hittade några - men inte den jag är ute efter. Så det blev aldrig att jag köpte den, utan jag får fundera på om jag ska beställa en via nätet eller köpa en annan modell. Efter några butiker blev det lunch och sedan några butiker till innan vi körde hem igen.

En sak är säkert, jag behöver en gravidkudde. Mina ligament bråkar för mycket och jag använder allt jag kommer åt (mannen, täcken, kuddar) för att ligga så bra som möjligt. Men det blir varmt och sakerna "rymmer" lätt när jag vill vända mig (eller rör mig över lag). 

Om en månad firar jag och mannen vår sjunde bröllopsdag - 7 år! Känns inte som att det var så många år sedan vi sa våra "ja" i kyrkan. Hur vi ska fira vår bröllopsdag i år vet vi ännu inte, men vi spånar vidare. Tror inte vi riktigt vågar planera något än, utan vi väntar och fortsätter att bolla idéer med varandra. 

Ser även fram emot morgondagen, för då blir det brunch med en grupp gravida "kämpare". Första gången på evighet som jag väljer att utsätta mig för gravida - och det gör jag helt frivilligt! Är så att den gruppen av tjejer som träffats sen början av året, nu blivit "delad" i två grupper. De som fortfarande kämpar (ett beslut vi fattade när gruppen bildades var att man inte får vara med på träffarna som gravid) och vi som är gravida. Och imorgon ska vi som nu är gravida träffas för "första" (sen vi plussat) gången. Ska bli riktigt trevligt att träffa dem igen (även om man saknar de andra). 

3 kommentarer:

  1. Jag har en gravidkudde jag inte använder, kanske den är något för dig? http://lekmer.se/barn-och-baby/graviditet-o-amning/gravidklader-o-tillbehor/ng-baby-gravidkudde-vitrandig#L3NpLXNlYXJjaC1wcm9kdWN0LXNlL3Byb2R1Y3QtbGlzdC1zZWFyY2gvcHJvZHVjdC1saXN0OyM7cHJvZHVjdF9rZXk7MTAyMDQ1NzsjOyM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är ungefär en sådan som jag tittat på. Är den bra? Eller du har kanske inte ens testat din?
      Kram

      Radera
    2. Jag kommer inte riktigt överens med den. Så du får gärna köpa den av mig om du vill

      Radera