torsdag 5 juni 2014

Sällskap

Idag har varit en riktigt trevlig och mysig dag, med trevligt sällskap. Vid lunch möte jag upp J och hennes tvillingar, shoppade lite och sedan åt vi lunch tillsammans alla fyra. När vi ätit klart och började bli lite frusna (solen som värmde så skönt försvann och vinden ökade istället) gick vi till lekplatsen ett stenkast från stället vi åt lunch. 

Där busade och lekte barnen medan jag och J satt på en bänk och pratade en massa (med en del små avbrott för uppdateringar av ungarna). Efter ett tag började det tyvärr att regna, så vi gick in till affärerna igen. Och vi lyxade till det med en liten extra fika. 

Var ett tag sedan jag träffade tvillingarna, kan inte fatta att de redan är sex år gamla. De var lite blyga till en början, men efter lite uppvärmning (och liten muta från mig) och en del bus var det minsann två busfrön som var ute på lunch med J och mig idag. 

När jag kom hem var jag helt slut, inte för att jag gått eller ståt så jätte mycket idag - utan mer av att vara ute, träffa människor och vara social. Förvisso så blir det ett lite annat temp med barn i den åldern, men det tillhör ju min "vardag" i vanliga fall. 

Fick vilat mig en stund innan mannen kom hem, sen körde vi iväg för att fixa med en present till hans morfar som vi ska fira imorgon. Men även för att köpa ny lampa till bilen och för att se om vi kunde hitta några byxor till mig. Blev ett par mammabyxor, för nu börjar mina vanliga byxor bli lite trånga, och efter operationen har jag också blivit mer känslig för tryck utifrån på magen. 

Avslutade kvällen med en god middag på Vapiano innan vi körde hem till lägenheten igen. Och nu kallar (nästintill skriker) sängen på denna glada och nöjda men ack så ömma och trötta kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar