onsdag 25 juni 2014

Lediga dagar framför oss

Idag var sista dagen på ungefär 2,5 vecka som jag vaknat av att mannens larm ringt och sista dagen ensam hemma (vad jag vet utifrån vad som är planerat). För imorgon börjar mannen sin semester. Verkligen något som vi båda sett fram emot, även om vi inte planerat eller bokat in något. Vi har helt enkelt inte vågat eller orkat. 

Två dagar är väl de enda som har några planer, 4/7 och 7/7. Den 4/7 är det tid för RUL och den 7/7 är det vår bröllopsdag. Bröllopsdagen är helt blank i kalendern än så länge, vi har haft våra funderingar och tankar på vad vi skulle kunna hitta på. Men vi har inte vågat bestämma något än, får se när det närmar sig helt enkelt. Kanske vågar vi bestämma något efter RUL. Sen hänger det såklart en del på hur jag mår och min dagsform med. 

Något annat som också är glädjande är att mannen erbjudits förlängning på jobbet. Underbart! Släpper lite på stressen och oron för pengarna nu när jag är hemma och sjukskriven. Det innebär att han har jobb åtminstone fram tom siste januari 2015. 

Dagens absolut bästa har, dock helt klart varit att mannen överraskade mig med en bukett blommor när han kom hem från jobbet. 


4 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul att allt går bra fö er. Jag håller tummarna för att detta ska bli eran lycka nu! Men du kanske borde flytta dig till "Gravida" istället för "Vi som kämpar"??? Lycka till! Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag vet att jag fortfarande finns i "vi som kämpar" och jag har många gånger tänkt/bestämt mig för att flytta över till "gravida" men det låser sig psykiskt för mig. Tanken att ännu en gång behöva flytta tillbaka till "vi som kämpar" utan ett levande barn i min famn finns närvarande hela tiden.

      Om någon annan flyttar mig har jag full förståelse för det, men jag kommer nog själv inte klara av det innan jag gjort mitt RUL (så långt fick jag inte gå förra gången).

      Kram

      Radera
  2. Åh, härligt med semester ändå, skönt att bara hänga, en behöver ju inte hitta på massa saker och resa! Peppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det är så skönt att bara vara och att få spendera mina dagar tillsammans med mannen. Men att ha en helt oplanerad semester har jag nog aldrig tidigare haft.
      Kram

      Radera