måndag 2 juni 2014

Lite positiva nyheter kan glädja ordentligt

Pratade nyligen med FK och oron om de ska godkänna min sjukskrivning sedan april har släppt en hel del. Har inte fått hem bekräftelsen än, men personen jag pratade med idag (ringde av annan anledning) såg att handläggaren bedömt min sjukskrivning som rimlig. Anledningen det dragit ut på tiden är att de väntat på bekräftelse angående min SGI - ny lön sedan 1/4 -14, innebär ny SGI - igen, tredje ändringen i min SGI sedan i oktober förra året (men det gäller att vara noga). 

Anledningen jag ringde till FK idag, var nämligen för att kontrollera om jag måste göra någon särskild anmälan då jag nu blivit sjukskriven av en helt annan anledning. Men fick beskedet att det inte behövdes då sjukskrivningarna överlappar varandra och är samma nivå av sjukskrivning. Så det var bara att skicka in det nya intyget till dem, så får min handläggare göra ny bedömning utifrån min nya sjukskrivning (hoppas verkligen att det inte blir några problem). 

Hade det inte varit för att jag ska ta det lugnt och vara väldigt försiktigt hade jag nog "hoppat runt" av lättnad här hemma, är inte många kronor kvar av "lönen" jag fick den 27:e. Det är sånt här som roar mig för tillfälligt, i alla fall när jag är ensam hemma - att ringa myndigheter och andra "instanser". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar