måndag 3 november 2014

Fixande

Den gångna helgen blev verkligen en helg där vi fick gjort mycket. Mannens morfar var hos oss på förmiddagen och hjälpte mannen att fixa med lister i hallen. Dessutom fick vi tömt en byrå och sedan kört den till tippen, tillsammans med större delen av innehållet som byrån hade (man samlar på sig en hel del genom åren). Och medan de två fixade med det, låg jag på soffan och tog det lugnt - med några undantag då de ville ha min åsikt om saker. 

Under eftermiddagen blev det en sväng med bilen, främst för att lämna tillbaka lister och annat som vi aldrig behövde och även för att köpa lite annat vi behöver från bygghandeln. När vi ändå var ute och körde, blev det även ett besök på ett av alla shoppingcenter i vår omgivning. Fick köpt några julklappar till (och hittade några saker som skulle kunna funka till vissa) också, så det är verkligen inte många kvar att köpa till nu.

I helgen har vi även gjort en gipsavgjutning av min mage. Så när vi var iväg igår köpte vi en förpackning med gipsbindor, så att jag kan förstärka den på vissa ställen. Mannen är dock väldigt noga med att påpeka att han aldrig kommer göra det igen, utan skulle det bli aktuellt att göra igen - då får någon annan göra det.

Idag har jag spenderat den sena eftermiddagen/början av kvällen hos min frisör (skulle egentligen dit nästa måndag, men hon ringde igår och fråga om jag kunde idag istället). Blev ett riktigt trevligt och pratfyllt besök (var bara hon och jag på salongen, så då kan man prata om allt och lite till). 

Vi hann avverka allt från skvaller om lite folk från skoltiden, graviditeter, Bella, förlossning, sexliv (under och efter graviditeten), spricka, bröst och amning, bebistiden, cravings, massor av tips inför en vinter bebis (hennes dotter blir nämligen ett år dagarna innan jag har BF) och så mycket mer medan hon fixade med håret.

Så förutom att håret nu är fixat och fint, så känner jag mig ännu mer laddad och trygg inför allt som komma skall. Räknar nämligen inte med att hinna få fixat med mitt hår något mer i år, så det känns lite extra skönt att ha fått det gjort nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar