lördag 22 november 2014

Vecka 40 (39+0)

Jaha, då var vi plötsligt där - veckan vi aldrig trodde att jag skulle nå, vecka 40 (39+0). 6 dagar kvar till BF. Är såklart helt fantastiskt och underbart att busfröet stannat kvar och fått möjligheten till att verkligen utvecklas och växa till sig ordentligt i magen. 

Nya graviditetsveckan har vi firat med att vara på möte (val till olika uppdrag i kommunen) med partiet mellan 9 och 15, ni kan ju gissa om man fick vara ifred och att ingen la märke till mig. Blev massor av rörelser under mötet (upp och ner ur stolen, gå och rösta i hur många val som helst och så klart en hel del toabesök för min del), så jag har inte latat mig idag inte. 

Mötet var egentligen inte slut när vi körde där ifrån, men vi hade annat inplanerat från klockan 16.00 - min lillebrors 18 årsfirande med familjen. Så hela kvällen har spenderats med mina föräldrar, min mormor, mina syskon + respektive och alla syskonbarnen (och lilla busfröet som fortfarande är kvar i magen). 

Blev några bilder på mig och mannen tillsammans med magen under kvällen.

Att jag varit i full rörelse hela dagen har straffat ut sig en hel del med, min fötter och ben är helt sjukt svullna och gör ganska så ont (trots att jag haft stödstrumpor). Så inatt blir det till att bygga upp extra mycket med kuddar under fötterna och hoppas på att svullnaden lägger sig till imorgon. 

2 kommentarer:

  1. Åh så spännande! Vilken fantastiskt fin kula du har �� Hoppas ni är på förlossningen i detta nu jag �� Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Hade önskat att du hade rätt, men jag är hemma och tar det lugnt ett tag (ska iväg till barnmorskan om några timmar) efter helgens alla bravader.
      Kram

      Radera