lördag 1 november 2014

Alla helgons dag

Ojoj, nu är vi inne i november och vår sista månad (hoppas jag verkligen) med busfröet växandes i min mage. Trodde aldrig att jag skulle njuta så av att se att det står november, jag som är mer glad för de varma månaderna - ja med undantag för denna sommaren då.

Idag är det alla helgons dag, vilket som för många andra innebar ett besök på kyrkogården. Vaknade riktigt tidigt idag, så medan mannen låg och sov fick jag både duschat och fixat till ljuset vi skulle tända i Bellas lyckta. Körde inom blomsteraffären på vägen till kyrkogården och fick köpt ett fint hjärta med nejlikor. 



Måste säga att det känns lite konstigt och faktiskt lite jobbigt med så mycket människor på kyrkogården, speciellt alla dem som går och tittar på alla gravar med blommor och ljus. Att stå där vid vår dotters grav och känna hur tårarna rinner blir lite extra påträngande när det är så många runt omkring. När jag är vid Bellas grav vill jag vara i fred (undantag för att mannen är med då så klart) och kunna prata med henne utan att alla andra hör vad jag säger. 

Under eftermiddagen har vi spenderat tiden med att tömma en byrå som ska slängas. Och sedan tog vi det gigantiska och lite skrämmande klivet att sätta ihop busfröets spjälsäng och bädda den. 

Morgondagen kommer innebära ännu mer fixande här hemma, så ingen lugn söndag här inte. Men vad behöver jag lugna helger till? Jag har väldigt lugna vardagar istället. 

Busfröets säng

1 kommentar: