lördag 7 mars 2015

1 år

Idag är det 1 år sedan vi hade det där besöket på RMC som resulterade i den lilla tjejen som nu ligger och sover gott i sin säng. Inlägget från den dagen hittar ni här (om ni är sugna på att läsa mer om den dagen), ganska så kul för mig (och mannen) att kunna gå tillbaka och läsa om den dagen så här på 1 årsdagen. 

Annars har dagen inte blivit det minst av vad vi tänkt oss. Vår lilla tjej började nämligen dagen med att kaskadkräkas över hela mig och sängen efter att hon ätit lite innan 9. Så mannen fick springa ner och kolla om det var någon ledig tid i tvättstugan, vi hade "tur" och eftermiddag/kvällspasset var ledigt. 

Sen skulle egentligen svärföräldrarna kommit idag, men svärfar kände sig inte helt bra i lederna så det blev framskjutet till att eventuellt bli imorgon. 

Och lilltjejen har äntligen visat sin pappa hur en riktig vardag kan se ut för mig (var jag som tog tvätten denna gången då mannen tog den förra veckan, plus att han hade lite att fixa i lägenheten)  - med en missnöjd tjej, som bara är lugn om man går runt och bär på henne hela tiden. Och inte blev hennes humör bättre av att hon knappast sovit något under dagen. 

I väntrummet på RMC.

Bilden är som sagt från väntrummet på RMC. En bild som rymmer så många känslor och tankar. Jag minns så väl att varje gång jag satt där och väntade, så tittade jag på de orden och hoppades så att det skulle bli näst sista gången jag satt där (sista gången skulle bli ultraljudet som bekräfta graviditeten). Och vid besöket för 1 år sedan, slog äntligen den önskan in! För nu ligger som sagt vårt lilla önskebarn bara någon meter i från mig och sussar så sött. 

1 kommentar: