söndag 29 mars 2015

4 månader

Idag blev vår lilla tjej 4 månader, och jag har aldrig älskat någon så mycket och så djupt på så kort tid - det är en sak som är säkert! 

Denna lilla hand har ett större tag om mitt hjärta än någon annan. 

Det här med sommar- & vintertid är inget hon har koll på, men jag fick 1 timmes "sovmorgon" idag. Tyvärr har resten av dagen varit helt upp och ner för henne när det gäller mat och sömn, men hon har verkligen varit på riktigt bra humör ändå. 

Hade hon inte varit så pigg och glad, så hade jag nog blivit orolig över att hon inte velat äta lika mycket som vanligt eller för att hon sovit lite mer. Men inte när hon har varit som idag inte, det har skrattats så hon kiknar, pratats och varit med och tittat på allt som hänt runt omkring henne. 

Helgen i övrigt har gått ganska så fort, var borta hos underbara vänner i fredags på middag och massor av snack och lite gott att dricka... För mycket gott att dricka för mannen, som sedan var utslagen hela lördagen. Så gårdagen kändes ungefär som vilken vardag som helst, när jag är ensam om att ta hand om lilltjejen - enda skillnaden var att han var hemma, men i sin egna bubbla. Tyvärr innebar det också att det som var planerat för gårdagen fick ställas in helt och hållet, så får väl se när det kan bli gjort.

Imorgon ska jag och lilltjejen iväg och träffa några av "RMC tjejerna" och deras små bebisar, ska bli så roligt att träffa deras små guldklimpar med. Har träffat den ena guldklimpen tidigare och de andra har jag sett på bilder, så det ska bli extra trevligt imorgon.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar