fredag 13 mars 2015

Kaos och sorligt

Igår var det underbart väder ute, och solen värmde ganska så gott när jag promenerade till nya kuratorn för mitt första samtal. Kändes ganska så bra, även om lilltjejen bestämde sig för att vakna och vara vrålhungrig - trots att hon åt precis innan hon somnade. Tider för våren är satta nu, så om knappt en månad ska jag starta helt.

Efter att jag varit där, blev det en sväng för att fixa med lite ärenden. Träffade min syster och hennes minste son som också var ute och gjorde ärenden. När jag var klar med butikerna promenerade jag hemåt, men kom att tänka på den äldre systersonens ord: "Att när solen skiner ner på oss, så är det de vi älskar som tittar på oss."

Så det blev en sväng inom blomsterhandeln som ligger på vägen hem till oss/kyrkogården, och köpa ett ljus och en fin blomma. Blev så nöjd med blomman. Blev ett mysigt besök vid graven, tillsammans med lillasyster.



Tyvärr kunde jag konstatera att vår fina gravsten (i betong) har spruckit och gått sönder under vintern. Så om jag var känslig innan, så blev jag det ännu mer då.Så nu måste vi beställa/köpa en ny åt vår lille Bella,

Idag var det tid för ett extra besök på BVC, för kontroll över hur det går med hennes vikt såg ut nu  när hon först fått lite extra efter vissa amningar och sedan den sista veckan kört med ersättning som hennes huvudsakliga föda. Det hade gått hur bra som helst och nu är hon tillbaka på sin egna kurva igen.

Efter BVC blev det en snabb lunch i solen innan vi sedan tog oss vidare till ett möte. Men dagens aktiviteter höll på att behövas ställas in med väldigt kort varsel. För jag skulle ta nyckeln till vårt barnvagnsförråd, för att vi skulle ge oss av till BVC kunde jag inte hitta den hur mycket jag än letade. 

Så med en trött och skrikande bebis, två hundar som undrade vad som hände ringde jag mannen (som först inte svarade) och efter långt om länge visade det sig att han hade tagit med sig den till jobbet. Lyckades få tag på vår "vice värd" på hans privata mobil och förklarade hur det låg till, jag hade tur och han hade precis kommit hem när jag ringde - så han gick ner i källaren samtidigt som mig och lilltjejen, och låste upp till oss. 

Resultatet blev att vi var sena till BVC och jag har fått skoskav på båda mina hälar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar