måndag 16 mars 2015

Helgen över

Satt och funderade på vad vi gjort i helgen, först var det verkligen helt blankt men till sist kom jag på lite i alla fall. Helgen har verkligen sprungit iväg, och jag känner mig mer trött nu än innan helgen. 

I lördags var vi och shoppade lite, fick bland annat köpt tyg och tillbehör till vår lilla tjejs dopklänning. Min mamma som ska sy den åt oss, och behöver materialet så att hon hinner. Fick även köpt lite andra tyger som jag ska sy lite blandade saker av till lilltjejen. Och så spenderade jag en del tid till att fixa de sista detaljerna med inbjudningskorten till dopet så att vi kunde skicka ut dem. 

Igår tvättade vi och fixade lite här hemma, och sen så var vi också och tittade på den ena lokalen vi har att välja på till efter dopet. Valet av lokal hänger lite på hur många gäster vi blir, men vi har bokat upp oss på båda och så avbokar vi den vi inte behöver senare.

Det är skönt att mannen var hemma i helgen, för lilltjejen hade långt ifrån sina bästa dagar - och då är det skönt att vara två. Men idag har hon varit på mycket bättre humör, och det tackar jag för. 

Imorgon har jag kört min första hela vecka viktväktarna igen sedan jag blev gravid. Har gått över förväntan. Ser faktiskt fram emot morgondagen och att ställa mig på vågen, och få se resultatet. Nu ska kilona bort, för att amma hjälper inte mig ett dugg - snarare tvärtom.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar