söndag 8 mars 2015

Suck

Suck... Denna helgen har verkligen båda haft sina upp och nedgångar. Det som dragit ner humöret rejält är problemet att få tag på en lokal (som är tillräckligt stor dessutom) att vara i efter dopet, för tydligen är varenda lokal bokad den dagen. Fattar inte varför det måste vara så just den dagen, är inte som om det är något speciellt som händer den helgen ens. 

Känner bara att jag vill ställa in hela jäkla dopet och skita i det. Var jobbigt nog att få till en tid för dop, och nu när jag väl lyckats med det så kan jag inte få tag på någonstans att vara efteråt. Har sagt till mannen att han får ta och ringa några ställen imorgon och kolla med dem, för jag orkar verkligen inte fler nej nu. Senaste fick mig att börja gråta och tappa lusten och hoppet totalt. 

Känner mig så sjukt stressad, för vi måste få fixat fram en lokal nu - annars kan vi inte skicka ut inbjudningarna som nu bara ligger och väntar på att bli skickade. Blir inte bättre av att andra är på mig om att det närmar sig.

Svärföräldrarna var här idag, svärfar drog om en del av elen i lägenheten - så nu är den så gott som omdragen i hela lägenheten (bra säljargument om inget annat). Under kvällen har vi fortsatt möblera om (påbörjade det när vi fick hem vår nya soffa) i vardagsrummet, som nu känns mycket större och luftigare än innan.

Det är tur att lilltjejen lärt sig blåsa salivbubblor, så att jag har något mysigt, underbart och värmande att fokusera på med när jag känner mig stressad. 

Älskade lilla bubbelblåsaren! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar